суботу, 23 вересня 2017 р.

Хорватія. Трогір-Спліт-Імоцкий-Оміш

Банда окулярників готова до пригод!

Трогір - Фортеця Кліс - Спліт
     Раненько прокинулись, спакували канапки, гречку та  чай і рушили в Трогір. До нього 20 км від Спліта і 100 від Брели. Місто розташоване на невеликому острівці, відокремленому вузькою протокою від материка і більш широкою протокою від великого острова Чіово. Старе місто Трогіра є одним з найкрасивіших міст Хорватського узбережжя.
      Вигляд з мосту через протоку

Перед тим як піти на оглядини обмінюємо гроші, щоб було за що купити морозиво :)

Фортеця Камерленго (Вхід 25 кун з людини ~ 100 грн). Нас фортеця не вразила, точніше не вартує вона 25 кун, або ж ми розбалувані українськими замками вхід в яких зазвичай безкоштовний або за невелику ціну. Хорвати ж свою історію цінують, частина грошей йде на реставрацію пам'яток.

З фортеці відкривається гарний вигляд на місто і навколишні пейзажі. Неподалік Трогіра розташований аеропорт Спліта, літаки пролітали кожні 5-10 хв

Старе місто виявилось дуже атмосферним і затишним.

Вузькі вулички, колоритні дворики, де у вазонах ліниво сплять коти, навіть кафе і ресторани тут гарно вписуються. Фото на тему: знайдіть скільки котів :)

Люди займаються творчістю. Художня галерея прямо посеред вулиці.

Ратуша і  годинникова вежа. Тут ми поганяли голубів і вмостились на сходах, щоб відпочити і поспостерігати за перехожими.

Мені видається, що ми обходили всі вулички і позаглядали майже у всі куточки цього маленького і симпатичного міста. Рекомендуємо для відвідин однозначно!

Прийшов час обіду, далі по плану у нас Кліська фортеця, дорогою до неї вирішуємо заїхати глянути декілька замків, які в давнину слугували захистом від Турків і водночас були резиденціями для місцевих олігархів.
     Для прикладу, замок у Новій Каштелі

На обід ми примостились під  оливковим деревом , якому близько 1500 років і  воно є найстарішим у Європі. Ситі і задоволені їдемо у Кліс

Фортеця Кліс найбільша оборонна споруда Хорватії, зараз це військовий музей в якому можна побачити традиційне обмундирування, зброю і обладунки. У ній знімались епізоди "Ігри престолів". Вхід 40кун з дорослого і 15 з дітей, за Аню нічого не платили. Фортеця займає велику територію, ми втомились поки обходили всі закапелки. Зверху відкривається гарний краєвид на море та навколишні гори. Ані сподобався звук дзвонів, який линув з церкви у місті Кліс. У фортеці є кімната присвячена "Престолам" - нічого особливого, розвішані кадри з фільму і обшарпаний дракон. Також декілька приміщень з експонатами хорватських воїнів. Нам у фортеці сподобалось, дихалось вільно і західне сонце додавало шарму

То ж у Спліт ми потрапили під вечір, вже думали не їхати - були втомлені і насичені побаченим, але таки поїхали:

Прогулялись набережною, оглянули палац Діоклетіана, де відбувались якісь гуляння і було дуже багато людей у вечірніх нарядах.

Погуляли ще трохи містом, знайшли магазин з кицею. Це один з найяскравіших спогадів нашої дитини, вона б тільки через цього котика ще раз у Хорватію поїхала :):):) Дитина на мандрівки дивиться зовсім по іншому і цікавить її не те, що маму з татом. Повечеряли місцевими врапами, милуючись вечірнім морем і рушили у Брелу. Приїхали десь по 10 вечора, варто зазначити, що Аня трималась молодчинкою, а у нас було відчуття, що ми були без дитини, бо ні в чому себе не обмежили в цей насичений день!

Імоцкий - Блакитне озеро
     Наступного дня ми подались в Імоцкий. Місто знаходиться приблизно 40 км від Брели. Спершу пішли оглянути Блакитне озеро. Озеро розташоване на глибині 200 метрової карстової вирви і до нього веде спіралеподібна дорога. Ми спускались близько пів години.

Вигляд заворожує, відчуваєш себе маленькою какашкою комашкою поряд із величними скелястими стінами. Озеро найімовірніше утворилось в результаті руйнування величезної підземної печери

Останні 100 м до озера треба пробиратись великими кам'яними брилами. Біля озера спокійно і добре, Аня покидала камінчики, всі разом попили чаю і почали підніматись назад, бо почав накрапати дощик.

Запланували подивитись також фортецю Топан та Червоне озеро неподалік, а потім погуляти містом, але в результаті легенький дощик переріс у добрячу зливу і ми поїхали додому сушитись і дивитись мультфільми. Назад вирішили повертатись не автобаном, а селами. Незважаючи на дощ, вдалось помилуватись мальовничими краєвидами і хорватськими хатинками.

Оміш
     Зробили собі один день перепочинку на морі і знову в мандри. Цього разу чудовий Оміш! Серединою міста протікає річка Цетіна, яка тут і впадає в Адріатичне море. Річка є найвідомішим місцем для рафтингу у Хорватії

Спочатку йдемо оглянути фортецю Мірабеллу. Яка знаходиться 150 м над рівнем моря і слугує зараз оглядовим майданчиком.

Роздивились пофоткались і йдем шукати фотрецю Старий Град. Гугл сказав, що вона розташована 300 м над рівнем моря, тому ми вирішили, що підніматись нам не далеко. На дворі було спекотно, пройшовши хвилин 15, ми вже добряче втомились і щиро вірила, що ось-ось побачимо фортецю. І ми її таки побачили, але таку мікроскопічну і так далеко, що весь запал десь пропав :)

На підйомі здається, що дорога веде в скелю і зараз ми будемо дертись по урвищу, але чим далі стежка стає пологою і дуже комфортною для підйому. Десь 40 хвилин треба було промучитись на спеці і нарешті до фортеці подати рукою.

Вхід у фортецю 15кун. Нічого особливого в ній ніби і нема -  мури і невеличка вежа, але там затишна атмосфера, бо ще й людей практично не було!

Піднімаємось на відреставровану вежу і нам хочеться там залишитись на довше. Ми провели там мабуть 2 години, милуючись морем, містом, скелястими горами, річкою і чимось невловимим у повітрі :)

Фортеця стала нашим найкращим рестораном і канапки з чаєм смакували особливо!
     Там познайомились з дуже харизматичним хорватцем Нено, який цілий сезон тут живе і приймає туристів, а в не сезон допомагає із реставрацією історичних пам'ятків, з маркуванням маршрутів і тд.тп. Аня отримала в подарунок іграшкового котика, який і досі в неї є і назвала його Нено! :)

Попрощались і вирушили назад в Оміш. Спустились досить швидко, зробили трохи закупів у місцевому супермаркеті і пішли на пляж побродити в морі і побігати по піщаному пляжі. На фото нижче можна побачити фортецю Старий Град (на найвищій вершині)

А ми біжимо далі, попереду ще чекає трохи пригод :)